27 Haziran 2013 Perşembe

Wilhelma Hayvanat Bahçesi Stuttgart



Kırk yaşında kadın Avrupa’ya ayak basar basmaz ne yapar? Elbette hayvanat bahçesine gider! Zira aradığını insanlar arasında bulamayınca kutup ayılarına, akbabalara ve penguenlere yakından bakmak, olmadı timsah havuzuna atlamak ister.

Şaka bir yana gerçekten böyle oldu; uçaktan indim ve ertesi gün hayvanat bahçesindeydim. Bir önceki Stuttgart gezimde değerli dostum Süper Prenses yeni yeni iyileşmeye başladığı için ve mevsim de uygun olmadığından bu güzel hayvanat bahçesinde aklım kalmıştı. Neyse ki gün geçti, devran döndü ve içeridekilerle tanışma zamanım geldi.


Wilhelma çevre düzenlemesi ve geniş kadrosuyla gerçekten güzel bir yer. Öğrendiğime göre pek çok çocuklu ailenin her defasında tam bilet parası ödemek yerine kullandıkları yıllık kartları varmış. Dolayısıyla gezegenin yeni konukları olan çocuklar için kendileri dışında kimlerin ve nelerin yaşadığını öğrenmek adına nefis bir yer burası.

Öncelikle  gerçekten temiz. Ayrıca bir günü geçirebileceğiniz kadar büyük, ilginç ve ferah. Yorulduğunuzda mola verebileceğiniz yerler, oturup bir şeyler yemek için restaurant ve cafe de var.

Koleksiyon gerçekten büyüleyici. Çatalhöyük duvar resimlerinden ve Nil’in şarkılarından tanıdığım akbabalar mı dersiniz, ülkenin politikasını bambaşka diyarlara sürükleyen penguenlere kadar kimler var kimler. Kutup ayıları, yılanlar, denizanası, zebralar, filler, timsahlar, hatta hamam böcekleri ve bitler!

Salonlardan birinde uçuşan kelebeklerle dolu. Diğerinde ortada henüz çatlamış yumurtalar ve hayata birkaç dakika evvel gözlerini açmış civcivler!

Wilhelma sadece bir çocuk için değil, yetişkinler için de başlı başına bir macera. Mesela ben, hayatımda daha evvel ne kutup ayısı, ne penguen, ne de goril görmemiştim. Yani belgeseller dışında. O kadar etkilendim ki, maymungillerin yanından uzaklaşmak istemedim. Bakışları, bedenlerini kullanışları o kadar bize yakın ki… Evrimde bir süre birlikte yürüdüğümüz çok açık!

Çocuklarınızla birlikte ya da sadece aklınıza estiğinde bir hayvanat bahçesini gezmenizi şiddetle tavsiye ederim. Yaşamak ve yaşatmak için bu gezegenin güzelliğini, büyüsünü hatırlamaya çok ihtiyacımız var… Yolunuz düşerse Wilhelma’yı mutlaka görün derimJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder