4 Nisan 2013 Perşembe

Meyve Pestilli Elmalı Haşhaşlı Dilim


Eğer haşhaşın bambaşka bir halini görmek istiyorsanız bu tarifi denemenizi tavsiye ederim. Hamur yok, yumurta yok, un yok, şeker  de yok. Tatlandırıcı olarak sadece bal var. İşin aslına bakarsanız malzeme olarak da haşhaş, elma ve bal dışında fazla bir ihtiyacınız olmayacak. Ve bu kadar az ve basit malzemeyle elde ettiğiniz lezzete inanamayacaksınız! Ben bu tarifi ilk defa yediğimde ne yaptığıma inanamazsınız! Aslında tarifi Macaristan’dan gelen misafirlerimiz için denemek istedim. Ve bir gün misafirler İstanbul turu için çıktıklarında onlara yemek hazırladım. Fakat şeytan mı dürttü nedir, tatlının tadına bakayım dedim. İşte ne olduysa o anda oldu; nedense onlar bu tatlıyı hiç göremediler:) Bir dilimi Elvan için, diğer dilimi de eşim için zar zor ayırdım. Elvan, spordan dönüşte yemiş ve çok sevmiş. Hatta yarısını annesine verirken eli titremiş! Eşim ise bu bir dilim tatlı karşışığında öyle güzel kareler çekti ki, anlayın artık tarifin gücünü:)





İşte Malzemeler:

Tarifi hazırlamaya başlamadan önce elimizde hazırlanmış ve ebatları 20x20 cm büyüklüğünde meyve pestilimiz olmalı. Kullandığım pestili ben iki defa yapmak zorunda kalıyorum, çünkü kızlarım gizli gizli tüketiyorlar!

Pestilin tarifini bu linkte bulabilirsiniz:
Pestilin tarifi 


Haşhaş harcı için:
200 gr. haşhaş
100 gr. bal
1 limonun rendelenmiş kabuğu
1 çay kaşığı vanilya yada vanilya çubuğunun içindeki tohumlar

Elmalı harcı için:

200 gr elma
1 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı tarçın

Pestili ben normal fırın tepsimde yapıyorum (dileğim tez zamanda sebze meyve kurutma makinesine kavuşmak!). Hazır olan pestili dört eşit parçaya kesiyor ve ondan üçünü bu tarifte kullanıyorum, kalan bir parçayı da iki saniyede minik eller aşırıyor:) Aman mutfak farelerine dikkat!

Haşhaşın hazırlaması biraz uzun sürüyor ama inanın  buna değer. Haşhaşı 4-5 saat suda bekletiyoruz (sindiriminde yardımcı olan enzimleri engelleyen maddelerden bu şekilde kurtulmuş oluyoruz). Sonra suda beklettiğimiz haşhaşı bir kaç kere sudan geçiriyoruz, süzüyoruz ve bir tepside serperek kurutuyoruz (ben bu işlemi fırında 45 derecede yaptım, birkaç saat sürüyor, ara sıra ters yüz ederek işlemi hızlandırabiliriz). Sonra kahve öğütme makinesinde öğütüyoruz, limon kabuğunu, vanilyayı ve balı ekleyerek iyice karıştırıyoruz.
Elmaların yarısını büyük delikli, öbür yarısını da daha ufak delikli rendeden geçiriyoruz. Ne kadar tatlı olduğuna göre bal ekliyoruz. Tatlı elmaya daha az bal, daha fazla limon suyu, ekşi elmaya biraz daha fazla bal ve daha az  limon suyu koyabiliriz. İyice karıştırıyoruz ve süzgece koyup fazla suyunu akıtıyoruz. Bu işlem bir saat sürebilir. İyice akıtmamız çok önemli yoksa elma harcımız haşhaşı fazlasıyla ıslatacaktır ve tatlımızın görüntüsü çok çekici olmayabilir.
Tarçını da ekleyip harcımızı karıştırıyoruz.

Şimdi sıra tatlımızın hazırlamasının son adımında.
Bir tepsiye ya da dikdörtgen tabağa bir dilim pestili koyuyoruz, üstüne haşhaşlı harcının  yarısını sürüyoruz. Bunun üstüne bir pestil daha, onun üstüne iyice akıtmış elma harcını sürüyoruz. Son pestilimiz elmanın üstüne koyalım ve en son kalan haşhaşı eşit bir şekilde serpelim. En az bir saat buzdolabında bekletelim ki pestiller yumuşasınlar. Sonra dilimleyip sevdiklerimizi sevindirelim!

Kaynak: Gitta Lénárt Elő ételek könyve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder