12 Nisan 2013 Cuma

Karabuğday Kremli Sandviç

 
Sizi yine Gitta'nın worshop'unda yediğim bir mucizeyle tanıştırmak istiyorum. Hem ekmek niyetine hem de kraker olarak da tüketebilirsiniz. Türkiye'de pek yetişemeyen bir bitkiden yapılıyor, karabuğdayı normalde yurtdışından getirip satıyorlar. Ben çarşamba günleri düzenlenen organik pazarından satın alıyorum veya yakınınızdaki herhangi bir organik mağazada bulabilirsiniz. Burada çok önemli bir şeyden bahsetmem gerek: karabuğday normal markette de satılıyor, rengi daha koyu  yani kavrulmuş ve içinde bulunan bütün enzimler yok olmuş durumda. Ben filizlendirmeye çalıştım - acemi olarak - ve tabii ki karabuğday beklettiğim suda dağalıp kokmaya başladı ... hayat yoktu içinde:) Çiğ olarak organik ürünleri satan yerlerde bulabilirsiniz, rengi daha açık ve rahatlıkla filizlendirebilirsiniz, üstelik suda beklediğinde kötü kokmuyor.




Karabuğday ekmeğin tarifi: 

2 bardak filizlendirilmiş karabuğday (tarif)
1 bardak öğütülmüş keten tohumu
2 kabak
1 havuç
1 elma
1 demet maydanoz
1 bardak filtrelenmiş su
tuz, baharatlar

Önce sebzeleri sonra da tohumları blenderdan geçirelim ve elde ettiğimiz hamuru iyice karıştıralım.
Hamurumuzu tepsiye serelim ve 4-5 saat boyunca 43 derecede kurutalım, sonra ters yüz edelim ve yine 1-3 saat kurutmaya devam edelim. Eğer ekmeğimizi bu aşamada fırından çıkarırsak biraz esnek ekmek yapmış oluyoruz ve ‘lavaş ekmek’ niyetine kullanabiliriz, yani içine salata koyup dürüm olarak yiyebiliriz. Bir kaç saat daha kurutursak  çıtır ekmeğimiz salata yanına çok yakışacaktır yada güzel bir sandviç yapmaya da hazır olacak.
Ben bu ekmekten bir kaç parça çantama da atıyorum, yolda acıktığımda atıştırmak için harika bir seçenek oluyor.
Sandviç kremin tarifi:
4 bardak filizlendirilmiş karabuğday (tarif)
1 yemek kaşığı bal kabağı çekirdeği yağı
3 diş sarımsak
Azıcık su
2 bardak çekilmiş (önceden suda bekletilmiş, sonra da kurutulmuş) bal kabağı çekirdeği
Tuz, karabiber, kimyon, toz biber
1 adet dilimlenmiş kırmızı biber
Yarım demet maydanoz, dilimlenmiş
Yarım demet yeşil soğan, dilimlenmiş


Karabuğdayı az su, sarımsak ve bal kabağı yağı ile blenderda pürüzsüz hale getirelim. Sonra karışımımıza öğütülmüş bal kabağı çekirdeğini ve baharatlarını ekleyelim.
İyice karıştıralım ve son olarak kalan dilimlenmiş sebzelerimizi de ekleyelim. Şimdi daha önceden hazırladığımız karabuğday ekmeklerini istediğimiz büyüklüğüne keselim ve bu muhteşem kremle taçlandıralım.
Ben bal kabağı yağına bayılırım, hangi salataya koysam son damlaya kadar tüketirim. Türkiye’de nerede satıldığını keşfedince kullanımda sınır tanımaz oldum!

Kaynak: http://gittarawfood.blogspot.com/2009/04/hajdina-kenyer-tekercsek.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder