9 Mayıs 2013 Perşembe

Buğday Çiminin Yetiştirilmesi

Buğday çiminden elde edilen sıvı bir mucize değil, ama düzenli tüketildiğinde elde edilen sonuçlar mucizeler yaratıyor. Buğday çim suyu hakkında yazılan kitaplar olduğu gibi, faydalarından bahseden gazete haberleri ve televizyon programları da günden güne artmakta. Kabul ediyorum, tadı ilk denemede çok lezzetli değil, fakat zamanla o kadar alışılıyor ki, sanki güne buğday çim suyu tüketerek başlanmazsa sabah, sabah olmuyor. 
Şimdi, bütün bu girizgahtan sonra asıl meseleye gelelim; evde buğday çimi nasıl filizlendirir bir kaç önerimizi paylaşalım.

Buğday Filizlendirme

Malzemeler:
Buğday tohumu: Bu tohumları organik pazarlarda ve  organik ürünler satan dükkanlarda bulabilirsiniz.  Aman dikkat: ziraatte  kullanılan buğday tohumları ilaçlı olabilirler. Unutmadan aşurelik buğday çimlenmiyor. 

Toprak: Fidanlıklar toprak satıyor.  Yine de ilaçsız olduğundan emin olun.
Saksı: Büyük derin saksıların altlıkları oluyor, ben onu kullanıyorum. Fidanlıklardan temin edebilirsiniz. Benim kullandığım saksı altlığı  380 x 900 x 50 mm boyutlarında.
Su
Çim suyu çıkartıcı: Piyasada hem otomatik hem de manuel (Lexen marka) olarak bulmak mümkün. Ben Arçelik’in yeni elektrikli modelini aldım, ancak firmanın ne kadar iyi bir makinaya sahip olduğundan ne kadar haberi var gerçekten merak ediyorum. Sorduğumda pek bilgileri yoktu. Açıkçası almadan önce tereddüt ettim, acaba çim suyunu çıkarır mı diye ama gerçekten bugüne kadar kullandığım meyve-sebze suyu sıkma makineleri arasında en başarılı olanı şu an kullandığım makine. Çünkü diğerlerine göre daha fazla meyve ve sebze suyu elde edebiliyor ve  daha az posa çıkartıyor. Sadece meyvelerin değil; sebzelerin de suyunu sıkma özelliğine sahip olan bu ürünle maydanoz, dereotu, nane, lahana, havuç suyu, ıspanak suyu  vs. elde edebilirsiniz.
Bu makinenin neredeyse bire biri Coway marka olarak üretilmiş. Ben Coway kullanmadım, fakat Amerika’da çok kullanıldığını duydum. Elbette tercih edebilirsiniz ancak Türkiye’de fiyatı biraz tuzlu:)

Türkiye’de satılan manuel bir makine de var; Lexen Healthy Juicer marka adıyla, Hippocrates İnstitute’un geliştirdiği bu model, duyduğuma göre başarılı bir alet.  Temizlemesi de çok kolay, demir parça içermediği için oksidasyon olasılığı yok ve sebze-meyvelerin  besin maddeleri hasar görmüyor.


Peki neden suyunu sıkmamız gerekiyor diye soranlar olabiliyor. Sadece buğday çimi çiğnesek yeterli olmaz mı? Hayır, çünkü vücudumuzun ihtiyacı olan çim suyu kadar buğday çimi çiğneyemiyoruz, üstelik içindeki lifleri sindirmek midemizi zorlanabilir.

Islatma işlemi:
Tohumları önce iyice yıkayalım ve10-12 saat boyunca bol suda bekletelim. İlk bir kaç saat geçtikten sonra suyu çekip, biraz şişiyorlar. 
Filizlendirme:
Tohumları yine sudan geçirelim sonra bir kavanoza koyalım ve ağızını tülbentle kapatıp lastikle bağlayalım. 45 derece, ağızı aşağı gelecek  şekilde 1,5 - 2 gün bekletelim. Bazıları bu işlemi atlıyorlar, suda beklettikten sonra toprakta zaten filizlenecek diye, ama bence kavanozda filizlendirmek  daha hızlı sonuç veriyor.
Ekim:
Saksıya 4 cm kalınlıkta toprak koyalım, ve tohumları birbirlerine değecek  şekilde üstüne serpelim. Tohumların üstüne süzgeçle çok ince tabaka toprak eleyelim ve onun üstüne aynı saksıdan bir tane daha yerleştirelim. Bunun amacı da toprağın çabuk kurumasını engellemek. Ama koymak şart değil. Filizler ortaya çıkınca kapatmamıza gerek kalmayacak.
2 gün sonra filizler görünmeye, 3. günden sonra da inanılmaz bir şekilde büyümeye başlayacaklar. Sabah bir evden çıktığımızda ortada kimsecikler yoktu ama akşam eve dönünce gözle görülür bir büyüme göstermişlerdi.J Çocuklar  çok heyecanlandılar. Çimleri evde gördükten sonra, yollarda, bahçelerde, sağda solda gördükleri bitkileri gösterip bana soruyorlar: Anne bu yenir mi? 
Sulama:
Günde bir kere sulamak yeterli oluyor, ben fısfıslı şişe kullanıyorum. Böylece sulamayı daha eşit bir şekilde yapmayı başarabiliyorum. Eğer toprakta beyaz küf görürseniz, küçük bahçenizi hemen temiz havaya çıkartın ki, biraz ‘nefes’ alsın :).

Hasat:
Yaklaşık 1 hafta sonra da çimimiz kullanılabilecek hale geliyor, istediğimiz miktarda makasla kesip suyunu çıkartabiliriz.
Toprağı tekrar kullanmak isterseniz önermem çünkü çok verimli olmuyor. Her seferinde yeni toprak almak daha iyi sonuç veriyor. İşin bu kısmı biraz zahmetli. Macaristan’dan sipariş verdiğim topraksız filizlendirme setini dört gözle bekliyorum. Yine de topraktan daha fazla mineral aldığını biliyoruz. Açıkçası zahmetli olsa da besin değeri daha yüksek olduğundan bu geleneksel yöntem daha iyi.

Hazır satılan filizlendirme setleri de var, iki tane tepsi üst üste; biri delikli, diğeri normal. Bunun için buğday tohumu ve filtrelenmiş suyun dışında başka ihtiyacımız yok. Kullanımında küflenme ve kurulama olmuyor. Her hangi bir tohum filizlendirilmesi için de çok uygun; ayçiçeği, susam, hardal, arpa, soğan, kabayonca, turp vs.

Çim suyu için her sabah içmek istediğimiz miktarda  çimi kesiyorum, ama eğer sararmaya başlarsa hepsini kesip buzdolabında bir hafta muhafaza ediyorum.
Unutmadan söylemeliyim; taze çim suyunu hemen, yarım saat içinde tüketmek gerekiyor, yoksa içindeki besin maddelerinin önemli bir kısmı kayboluyor.
Aç karnına ve günde sadece 30 ml. içilmesi öneriliyor. Ama ilk başta dikkat edilmesi çok önemli, çünkü çim suyu çok ciddi detoks etkisine sahip, baş dönmesi, mide bulanması, halsizlik, uyku yapabilir. Vücudumuzu çim suyuna yavaş yavaş alıştıralım. Bu yan etkiler zamanla kaybolacak ve sadece olumlu etkisini hissedeceksiniz. Yani daha fazla enerji ve daha sağlıklı bir hayat!

1 yorum:

  1. Ben Iowa City, ABD'de bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl için insan organlarını alıp satması için tekrar başladığımız fırsatını verdim. Böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postadan bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımızı iyi bir miktarda parayla ödüllendiriyoruz ve Organlarda uzmanız. Cerrahide ve donör olarak risk yoktur. o.
    Ve bu bizim e-postamız:
    iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil