29 Mayıs 2013 Çarşamba

Çiğ Bademli Hindistancevizi Dilimi - glutensiz



 Geçen hafta Karamürsel gezimizin sırasında ev sahibimiz Gül Hanım  bizi aktara da götürdü, her şey mis kokuyordu ve taptazeydi, hindistancevizini de görünce dayanamadım ve yarım kilo aldım. 1 haftadır tezgahta duruyor  ve beni bekliyor. İşte harekete geçme zamanı. Aslında tatlıyı yaptım ve geçen Pazartesi perküsyon dersime götürdüm ama akşam geç çıkınca resmini çekemedim. Tarifini  resmini olmadan bloga koymak istemedim. Ama Tülay ve İnci (‘ta 7 senedir perküsyon dersine katılıyorlar, okulumuzun en tecrübeli öğrencileri’ diye tanıtıyor onları bizim sevgili Engin Hocamız:)) ısrar edince şimdi özel istek üzerine sizinle paylaşıyorum. Kendi fotoğrafımı çekene kadar resmini de Gitta’nın bloğundan görebilirsiniz. Adresi aşağıda.

Taban için:
1 bardak badem, suda bekletilmiş
3 kaşık agave şurubu yada bal
1 kaşık kakao (varsa şekersiz çiğ kakao yada organik)

Hindistancevizi krem için:
3 bardak hindistancevizi
3 kaşık agave şurubu yada bal
2-3 tane rendelenmiş elma
vanilya
1 limonun suyu

Meyve sosu için:
Ben ilk seferinde karadut kullandım ama herkes kendi damak tadına göre sosunu hazırlayabilir. Tabii mevsimine göre mevcut meyve seçenekleri de değişiyor. Çilekli de güzel olabiliyor.

1 bardak karadut
2-3 yemek kaşığı filizlendirilmiş, kurutulmuş karabuğday (meyve sosunu biraz katılaştırmak için koydum)


Bademi, balı ve kakaoyu beraber iyice öğütelim ve hamur kıvamına geldiğinde bir pasta kabının dibine bastırarak yayalım. Ben bir kaç saat 45 derecede kuruttum, kesmesi daha kolay oluyor.

Hindistancevizini kahve öğütme makinesinde yağı çıkana kadar öğüttüm. Böylece kremsi bir hal alıyor. (Evde kahve öğütme makinesi yoksa yine küçük bıçaklı blender kullanabiliriz, yağı çıkmasa da elmayı ekleyince hindistancevizi rendesi birbirlerine yapışacak ve krem olarak kullanabiliriz.) Sonra balı, limon suyunu ve elmayı da ekledim, karıştırıp pasta tabanın üstüne sürdüm.

En son da karadutu karabuğday ile blenderden geçirdim ve hindistancevizli tabakanın üstüne döktüm.


http://gittarawfood.blogspot.com/2010/09/mandulas-kokusz-szelet.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder