12 Mart 2013 Salı

KURUYEMİŞ DİLİMİ



  Aslında bu kuruyemiş dilimini daha önce bir kaç defa yapmıştım ama her defasında ben daha fotoğrafını çekemeden ev halkı tarafından silip süpürüldü. Ve şimdi de fotoğraf çekmek için inanın son dilimleri zar zor kurtarabildim! Arkadaşlar, aile, bizim eve gelen giden herkes  fırının kapağını açık bulunca “bu da neymiş?” diyerek tadına bakıyor ve ne hikmetse kimse bir dilimle yetmiyorlar. Hafta sonu Pazar kahvaltısı için Elvan’a götürmek istedim ama kutuya ancak iki dilim koyabildim! Daha fazla götüremediğim için utanarak verdim, ama yapacak bir şey yok:) Bu dilimlerden doyasıya yiyebilmek için bizim evimizi ziyaret etmek gerekiyor.
Herkesi bekliyorum! Ama gelmeden - hazırlıksız yakalanmayayım diye - haber verin, lütfen!

 

Malzemeler (1 tepsi için):
1 bardak badem
1 bardak ceviz
1 bardak kaju
1 bardak filizlendirilmiş karabuğday
1 bardak hurma veya kuru kaysı
1 muz
1 elma
1 kaşık bal
1 kaşık limon suyu
isteğe göre baharatlar (tarçın, vanilya, portakal kabuğu)

Karabuğdayı daha önce verdiğim tarife göre filizlendirelim. Bademi ve cevizi akşamdan suda bekletelim, kajuya aynı işlem yapmamıza gerek yok. Ertesi gün kuruyemişleri blendırdan geçirelim. Hurma ve kaysıyı da pürüzsüz hale gelene kadar  blendırdan geçirelim, sonra kuruyemişleri karışımın içine dökelim ve karabuğdayla beraber kalan malzemeleri de ekleyelim. Fırın tepsimize silikonu yerleştirelim, üzerine karışımımızı dökelim. Elimizle ya da silindirik bir yüzeyle malzemelerimizi düzleştirelim ve bir spatula yardımıyla sanki dilimlere ayırmak gibi enine ve boyuna parçalara ayıralım. Böylece iyice kuruduğunda düzgün dilimler elde etmemiz çok daha kolay olacaktır.
Şimdi 45 derecede kuruyana kadar fırından çıkartmayalım. Ara sıra dilimleri ters yüz döndürelim her iki tarafı eşit şekilde kurusun.
Özellikle çocuklar ve kahve misafirleriniz için harika bir tatlınız oldu!



Kaynak: Élő ételek könyve Gitta Lénárt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder